Med delom za šolo si moraš obvezno vzeti 5-minutne odmore, najbolj koristni bodo, če jih boš izkoristil/a za gibanje. Nimaš idej? Tukaj je nekaj predlogov:

  • Pleši na svojo najljubšo pesem.
  • Skači 2 minuti s kolebnico.
  • Preštej koliko počepov lahko narediš v 1 minuti.
  • Z desnim komolcem se dotakni levega kolena, nato se z levim komolcem dotakni desnega kolena, ponovi 10x.
  • 20 poskokov na desni nogi, 20 poskokov na levi nogi.
  • Naredi vaje za raztezanje.
  • Poskusi žonglirati (žogice si naredi iz papirja).
  • Riši ležečo osmico v zraku.
  • Odbijaj balon, ne da ti pade na tla 1 minuto.
  • Preštej kolikokrat lahko skočiš v 1 minuti.
  • Skoči v razkorak in z rokami ploskni nad glavo. Ponovi 10x.

 

Ko opraviš vse delo ti priporočamo gibanje na svežem zraku. Ker pa so dnevi vse krajši in večeri vse daljši, so družabne igre so vedno dobra izbira. Ste se doma že naveličali tistih v vašem predalu? Tukaj je zbranih nekaj idej za igre doma, za katere ne potrebuješ posebnih pripomočkov:

 

IME, PRIIMEK, ŽIVAL, RASTLINA

Vsak igralec si pripravi tabelo s stolpi v katere vpiše posamezne kategorije: ime, priimek, žival, rastlina, kraj, država, predmet, reka,… Zadnji stolpec je namenjen seštevku točk.  Črke žrebate ali pa določite igralca, ki določi črko. Vsi igralci morajo čim hitreje poiskati po eno besedo za vsako kategorijo, kdor prvi konča, zakliče ”stop”, takrat vsi odložijo svinčnike. Odgovore točkujete tako, da za različne besede v posamezni kategoriji dobite 10 točk, če se besedi podvojita igralca dobita 5 točk. Če igralec pri posamezni kategoriji nima besede, dobi 0 točk, ostali pa 20 točk za različne besede in 10 točk, če so besede podvojene.

 

DIRKALNI SVINČNIK

Potrebujete list in pisalo. Na list narišete vijugasto cesto. Igralci morajo drug za drugim s spodnašanjem pisala ustvarjati vsak svojo pot po cesti, s katero tekmujejo na označeni poti. Ko en igralec enkrat spodnese svinčnik, je na vrsti naslednji. Dobro je označevati konec črte, ki jo na označeni poti zariše pisalo. Zmaga igralec, ki prvi s spodnašanjem pisala pride do konca zarisane poti.

 

SLEPI UMETNIK

Enega igralca posedemo na stol za mizo, mu prevežemo oči, predenj postavimo papir in mu v roke damo pisalo. Igralec na papir nekaj nariše, medtem pa morajo ostali igralci čim hitreje uganiti, kaj je narisal. Kdor ugane, dobi točko in sam postane slepi umetnik. Zmaga igralec, ki prvi doseže določeno število točk (npr. pet). Priporočljivo je, da je papir dovolj velik, da ob risanju ne trpi miza. Če slepi umetnik nima ideje, kaj narisati, mu lahko nekdo, ki se ne igra, pomaga. Če igralci niso še zelo vešči risanja, se lahko igra igra tudi brez zavezanih oči umetnika.

 

BALON

Igralci si v prostoru z glavo podajajo balon. Ta mora biti ves čas v zraku in ne sme mirovati (npr. obstati stisnjen z glavo ob steno. Pri igri ni dovoljena uporaba drugih delov telesa. Ko kateremu od igralcev balon pade na tla, ta prejme točko in igra se nadaljuje. Zmaga igralec, ki ima na koncu igre najmanj točk.

 

TOPLO – HLADNO

Eden od igralcev v prostoru ali hiši skrije nek predmet (npr. kamen), drugi pa ga mora iskati. Bolj, kot se iskalec približuje predmetu, toplejše oznake mora uporabiti tisti, ki ga je skril (npr. ledeno, hladno, mlačno, toplo, vroče ipd.). Če je igralcev več, potem lahko igrajo v parih ali pa jih več na enkrat išče.

 

JEZIČNA TELOVADBA

Igralci morajo po vrsti vsaj petkrat (število se lahko prilagodi starosti) ponoviti spodnje povedi. Zmaga tisti, ki se mu jezik najmanj zapleta.

  • Pazi se pazi, da te Pazi ne opazi, ker če te Pazi opazi, se pazi.
  • Pikčasta ptička v pikčasti kletki.
  • Klop pod klopjo.
  • Bezgov brizgec brizga bezgovo brozgo.
  • Pešec pešači čez peskasto cestišče.
  • Na vrh Brda vrba mrda.
  • Ribja rebra.
  • Od Ježce čez cesto v Stožce po rožce.

 

SKRIVNOSTNA VREČA/PREIZKUS SPOMINA

V veliko vrečo (ali škatlo) vodja igre zloži čim več različnih predmetov (npr. škatlico čigumijev, termometer, svečo, okrasek za smrečico …). Igralci nato z zavezanimi očmi vsak posebej pridejo do vodje in z roko v vreči poskušajo v omejenem času (npr. 1 min) otipati predmete v vreči, ugotoviti, kaj so otipali in si jih čim več zapomniti. Ko prenehajo tipati, vsak na svoj list napiše, kaj je v vreči. Zmaga igralec, ki je pravilno ugotovil in si zapisal največ predmetov.

Igro lahko igramo tudi tako, da predmete zložimo na podlago, jih pokrijemo z odejo ali prtom. Igralcem jih odkrijemo za minuto, v tem času si morajo zapomniti čim več predmetov in jih nato zapisati. Zmaga igralec, ki si zapiše največ predmetov.

 

KDO SEM? KAJ SEM?

Vsak igralec na listek napiše osebo/žival/rastlino/poklic. Listke nato igralci izmenjajo tako, da nihče ne dobi svojega. Izmenjane listke drug drugemu nalepijo na čelo in se postavijo v krog. Nato mora vsak z vprašanji na katera drugi lahko odgovarjajo le z “Da” ali “Ne” ugotoviti, kdo ali kaj je napisano na listku (npr. Ali sem ženskega spola? Ali imam dve nogi? Ali sem zdravilna rastlina? ipd.). Sprašuje lahko tako dolgo, dokler ni odgovor “Ne”, nato lahko  sprašuje naslednji. Zmaga, kdor prvi ugane, kaj piše na listku. Pozoren je treba biti na odseve od oken, ogledal ali očal, kjer igralec lahko prebere, kaj je na njegovem čelu.

(Skupno število obiskov 591, 1 obiskov danes)
Dostopnost