PO SLEDEH FRANCETA BEVKA
V četrtek, 15. septembra, smo na OŠ Cerkno obeleževali Bevkove dneve 2022. Na šoli sta nas ob otvoritvi Bevkove bralne značke za šolsko leto 2022/2023 obiskala Mateja Perpar, napovedovalka na Radiu Slovenija, pisateljica, pesnica in skladateljica, ter Vladimir Mlinarić, profesor na Akademiji za glasbo in koncertni pianist.
Za učence OŠ Cerkno sta pripravila posebno prozno-glasbeno poslastico, ki povezuje dva klasična velikana mogočne ustvarjalne moči. Prvi je angleški dramatik William Shakespeare (rojen leta 1564), ki je napisal drame, kot so Romeo in Julija, Othello, Sen kresne noči, Kralj Lear, ter kopico sonetov. Drugi je nemški skladatelj, Ludwig van Beethoven (rojen leta 1770), morda najbolj znan po dejstvu, da je največje mojstrovine ustvaril, ko je bil zaradi bolezni že popolnoma gluh.
Ludwiga van Beethovna je Shakespearjeva drama z naslovom Vihar navdihnila za pisanje Sonate št. 17 v d-molu, op. 31, št.2, znane tudi pod imenom ‘Viharna’. Mateja Perpar je dramsko delo priredila v zgodbo za otroke v treh delih, med katerimi so učenci prisluhnili klavirski izvedbi Vladimirja Mlinarića in spoznali skladateljevo interpretacijo te romantične, razigrane pripovedi. Nastop je kot posladek zaokrožila tudi šaljiva pesmica Glistango.
Ob obeleževanju Bevkovih dnevov je izšlo tudi šolsko glasilo MLADA RAST 2022, ki letos zaokroža že 60-letnico neprekinjenega izhajanja. Jubilejna številka glasila ponovno ponuja v branje literarne poslastice izpod peres naših učencev, na ogled pa postavlja tudi likovna dela, ki so že prave male umetnine. Povezala nas je hiša prijateljstva, predstavljali smo svoje najdražje, ustvarjali pravljice, dramska besedila, obujali spomine, se zgledovali po osebah, ki nam pomenijo veliko, se povezovali z učenci iz tujine in nenazadnje nas je navdihnila tudi gospa Poezija.
Šolsko leto je bilo na literarnem področju zaznamovano tudi z drugimi izdajami glasil. V poletnem času je nastala zbirka otroških pravljic z naslovom »V SVETU ČAROBNIH PRAVLJIC«. »Gre namreč za projekt, v katerem so učenci ob prebiranju različnih pravljic ugotavljali njihove značilnosti in razmišljali, kako bi pridobljeno znanje vključili v svoje ustvarjanje,« je povedala njihova mentorica, naša učiteljica Danijela Vidmar. Pravljice učencev 3. in 4. razredov so nastajale od šol. leta 2007/2008 naprej, vse do danes. Obudimo spomine tudi na učence, ki so že dolgo nazaj zapustili naše šolske klopi.
POVEZAVA DO »V SVETU ČAROBNIH PRAVLJIC«
Prav kmalu pa nas čaka še ena literarna poslastica z naslovom HAIKU SLOVENIJA 2022, MESTA. V šolskem letu 2021/2022 je OŠ Cerkno prevzela koordinacijo nacionalnega dela svetovnega natečaja otroške haiku poezije pod okriljem JAL FUNDACIJE na Japonskem. 17. svetovnega natečaja z naslovom MESTA se je udeležilo preko 45 šol s cele Slovenije, na šolo je prispelo preko 450 literarno-likovnih del (haig) in kmalu se veselimo objave rezultatov na Japonskem. Številni izdelki otrok 45 sodelujočih držav sveta bodo postavljeni na ogled na letalih JAL AIRLAINS, nekaj pa jih bo izšlo tudi knjižici najboljših izbranih del. Pripravili pa smo tudi slovensko različico HAIKU publikacije. V njej bodo zbrani vsi nagrajeni prispevki, številna izjemna dela s cele Slovenije, ki so prišla v ožji izbor tekmovanja, a žal niso bila nagrajena, čeprav bi si to zaslužila, zadnji razdelek pa je namenjen ustvarjanju haiku poezije naših učencev. O rezultatih in izdaji publikacije vam bomo še poročali.
POVEZAVA DO NATEČAJA SLOVENIJA
POVEZAVA DO NATEČAJA JAPONSKA – rezultati se počasi objavljajo
Mateja Perpar je v zaključku literarno-glasbenega dogodka pozvala mlade k branju in literarnemu ustvarjanju ter jim podelila izvode jubilejnega glasila Mlada rast. Pravi, da jubilejni izvod glasila odraža pisateljsko in pripovedniško tradicijo naslednikov Bevkove literarne zapuščine in kaže, kako močno žari plamen njihove mladostne ustvarjalnosti.
Za nami je več kot plodno šolsko leto, pisateljica Mateja Perpar sporoča, da tako klasična glasba kot literarno ustvarjanje možgane spodbujata k celostni, živahni dejavnosti in intenzivnemu povezovanju obeh možganskih polovic, zato se bomo na naši šoli tako učenci kot njihovi mentorji in mentorice še toliko bolj trudili, da ohranjamo prav tako bogato literarno, likovno in glasbeno tradicijo, kot smo jo ustvarjali do sedaj, o čemer priča tudi naslov KULTURNA ŠOLA.