PROJEKT ZDRAVJE V VRTCU 2020/2021
Program promovira zdravje ter usmerja izvajanje aktivnosti za ohranjanje in krepitev zdravja v vrtčevskem okolju in izven njega. V sklopu tega programa so za vzgojitelje organizirana tudi izobraževanja, povezana z vsebino o zdravju. Te vsebine vključujejo predvsem dobro počutje, izmenjavo dobrih praks, ustvarjalnost, kreativnost in sodelovanje s strokovnjaki z nacionalnega inštituta za javno zdravje, NIJZ. Tako kot prejšnje leto je bila tudi letos rdeča nit programa: Počutim se dobro.
Dejavnosti, ki so potekale v skupinah prvega starostnega obdobja:
- Spoznavali so vozila v prometu in osnovna pravila, ki jih moramo upoštevati, če smo vključeni v njem;
- tema- Družina: prepoznavanje kokošje družine in povezava na to temo- spoznavanje otrokovih družinskih članov in pogovor, kako se vsak počuti v svoji družini;
- učenje pesmi, Pri nas pa hiško zidamo; na konkretnih primerih so se preizkusili v opravljanju naslednjih opravil (žaganje desk, pleskanje, zabijanje žebljev, …);
- bivanje na svežem zraku: krajši in daljši sprehodi z vrvico in vozičkom v okolici vrtca;
- otroci so spoznavali in raziskovali sadje: jabolko (tipanje, vonjanje, opazovanje, okušanje) in opazovali pridelavo jabolčnega soka s pomočjo sokovnika in okušanje le tega;
- ustvarjalno so se izražali z likovnimi pripomočki: čopičem, valčkom, štampiljkami, s katerimi so nastale različne umetnije;
- nekateri otroci so v plastične lončke posadili fižol in se sproščeno prepustili igri v gozdni igralnici, …
Dejavnosti, ki so potekale v skupinah drugega starostnega obdobja:
- Uživanje otrok v najrazličnejših gibalnih, socialnih in družabnih igrah, ki bogatijo njihove dopoldneve in jih povezujejo kot skupino;
- spoznavanje čustev in različnih razpoloženj: kako se vsak iz med nas počuti ob najrazličnejših situacijah;
- otroci so skozi različne dejavnosti spoznavali temo: MOJA DRUŽINA (naredili so družinsko drevo) IN PRIJATELJSTVO;
- nekateri otroci so spoznavali zdravo prehrano, si skuhali domač čaj, pekli kruh ter spoznavali domačo lokalno prehrano, katero so si tudi sami pripravili;
- spoznavanje otrok, kako ravnati v primeru, če zbolimo, kaj so bacili in kako izgledajo; preko različnih dejavnosti so spoznavali sebe, svoja čustva, želje, mnenja, prepoznavali medosebne razlike ter krepili sprejemanje drugačnosti. Raziskovali so, kaj v vrtcu najraje počnejo, česa ne marajo, kaj jih razveseli, razžalosti, česa nas je strah;
- se igrali igro: Kako se danes kdo počuti? (Vsak dan so v jutranjem krogu povedali ostalim prijateljem, kako se počutijo. Vsak otrok si je izbral žogico z narisanim čustvenim obrazom. Pripovedovali so si, kako in zakaj se danes tako počutijo.) ter igro: Varuhi današnjega dne (Vsak dan so določili dva otroka, ki sta imela nalogo biti varuh prehrane, varuh čistoče, varuh tišine. Tako je vsak otrok pripomogel k temu, da so se v skupini počutili dobro in koristno.);
- izdelali sirup iz regratovih cvetov in praznovali rojstne dneve s svojimi prijatelji ob izrekanju lepih želja in prejemanju objemov.
Koordinator programa: Eva Polak Mikš