V sredo 27. marca je v Ajdovščini potekal Regijski otroški parlament, kjer sta našo šolo zastopali Julija Raspet in Ajda Škvarča. Zastopali sta nas tudi na 34. nacionalnem otroškem parlamentu, ki je  potekal v ponedeljek, 8.4.2024, v parlamentu RS v Ljubljani. Julija Raspet je bila delegatka, Ajda Škvarča pa jo je spremljala v vlogi novinarke. Kot že preteklo leto, je tudi letos debata potekala o duševnem zdravju otrok in mladostnikov. Kako poteka dan na nacionalnem parlamentu poroča Ajda Škvarča:

Po kratkem uvodnem delu so se razdelili v štiri skupine. Vsaka skupina je imela eno tematiko, o kateri je potekala razprava.

Prva skupina je imela temo, ki se je nanašala na to, kaj sploh je duševno zdravje. Na duševno zdravje otrok in mladostnikov vplivajo nenapovedana spraševanja in testi. Opozarjajo pa tudi na premalo resnega zavedanja, kaj sploh pomeni duševno zdravje in kakšne so različne oblike ter kdaj se pojavi.

Druga skupina je imela nalogo, da raziskuje, kako naše okolje vpliva na naše duševno zdravje. Prišli so do ugotovitve, da današnji tempo in način življenja igra veliko vlogo pri duševnem zdravju. Na primer influencerji, ki prikazujejo svoje življenje v najboljši luči, a to na nas ne vpliva ravno pozitivno, saj se mladi zelo hitro začnejo primerjati z njimi. Delavnice, ki jih imamo po šolah, pa velikokrat ne pustijo takega pomena, kot bi jih morale, saj so predavatelji velikokrat premalo izobraženi in ne dajejo realnih primerov in niso prepričljivi govorci.

“Moji viri pomoči” je bila tema tretje skupine. Velik problem pri iskanju pomoči je ta, da oseba, ki bi dejansko rabila pomoč ne dobi ustrezne pomoči. Velikokrat se določene primere jemlje napačno. Prišli so do sklepa, da za svoje duševno zdravje lahko skrbimo tudi preventivno, z vsakdanjimi pogovori z osebo, ki ji zaupate ali pa sprostitev poiščete v naravi, pri živalih ali pa nasploh v stvareh, ki vas veselijo.

V četrti skupini je debata potekala o spremembi za krepitev mojega razvoja. Med debato so opazili, da je največji problem ta, da starš otrokove stiske ne prepozna takoj ali pa ukrepa napačno, ta problem pa se pojavlja tudi med otroki in mladostniki. Za vsak problem pa obstaja tudi rešitev, in ta problem ni izjema. Za starše bi bile organizirane delavnice na temo, kako prepoznati stisko pri otroku. Podobne delavnice pa bi bile namenjene tudi mladostnikom.

Na vsake dve leti pa se izvoli tudi tema ki se bo obravnavala naslednje dve leti. Tako je bila letos izbrana tema za 35. in 36 NOP (nacionalni otroški parlament). Izglasovali so temo: šolski sistem.

(Skupno število obiskov 111, 1 obiskov danes)
Dostopnost